Zelda Twilight Princess [website] | Zelda Skyward Sword [website]
 



Algemeen




Overige


WALKTHROUGH : DEEL 4 : DE BEVRIJDING

SPIRIT OF ELDIN
Eens je buiten bent, zul je de opdracht krijgen om naar het land te gaan in het westen. Het wordt beschermd door de Spirit Of Eldin. Het is nog in twilight gehuld, en je zult dus in Wolfgedaante veranderen als je binnentreedt in de Twilight World.

HYRULE & de POSTMAN
Ga nu richting Coro en neem het lange noordelijke pad achter Coro zijn shop. Na 2 vijanden verslagen te hebben, kom je in HYRULE FIELD.

Hyrule Field is een grote open plek met 3 uitgangen. Een oostelijke, noordelijke en westelijke uitgang. En uiteraard een gang in het zuiden, waar je vandaan komt. Zowel de oostelijke en noordelijke uitgang zijn nog gesloten. Dus ga je naar de westelijke uitgang. Als je bijna bij de westelijke uitgang bent, zal je een postbode tegenkomen. Hij waarschuwt je voor de "Black Wall" waarmee hij refereert naar de Twilight World. Je bent dus op goede weg.Op het einde van het gesprek geeft hij je nog je eerste brief. Wandel nu verder en ga binnen in de Twilight World.

ELDIN & de VERDWENEN BRUG over KAKARIKO GORGE
Eenmaal binnen in de Twilight World zul je opnieuw in je Wolfgedaante veranderen. Je bent nu in Eldin Province. Ga verder tot je het zwaard in de grond tegenkomt. Druk op A om er aan te ruiken. Je zult een stukje cutscene zien over de verdwenen kinderen. Je hebt de YOUTHS SCENT geleerd. Door je senses te gebruiken kun je zien waar de kinderen geweest zijn. Volg nu het spoor tot je de Shadow Beings tegenkomt. Versla ze alle 3 en ga naar de brug. De brug is verdwenen !

Midna zal je vertellen over de portalen die geopend en gebruikt kunnen worden en vermeldt dat de brug wel eens in de bossen zou kunnen liggen.

FARON WOODS, de EERSTE POE & de VERDWENEN BRUG
Laat je door Midna naar S. FARON WOODS warpen. Ga dan via de splitsing waar je links naar Coro kan rechtdoor. Je zult uitkomen aan het meer dat in giftige mist gehuld is (N. FARON WOODS). Gebruik de eerste jumpsessie met Midna tot je in de "gracht" uitkomt. Gebruik je sense om je eerste POE SOEL te bekomen (Versla de vijand met de blauwe gloed).

Nu ga je verder met Midna en spring je tot je aan de andere kant van het meer komt. Je gaat richting Forest Temple. In de area met het weggetje naar de Forest Temple zul je Eldin Bridge zien liggen. Gebruik Midna en laat je naar KAKARIKO GORGE warpen. De brug past perfect.

OP WEG naar KAKARIKO VILLAGE
Volg nu met je senses het oranje spoor tot je in het westen aan een grote poort uitkomt. Aan de linker kant van de poort kun je een graafplek zien. Graaf onder de poort door. Versla de 2 vijanden en volg het pad verder. Je zal binnenkomen in KAKARIKO VILLAGE.

KAKARIKO VILLAGE & de SPIRIT OF LIGHT
Versla de Shadow Beings op dezelfde manier als anders. Je moet ze dus alle 3 tegelijk op de grond krijgen. Gebruik je krachtveld door op de B te drukken om dit snel te laten gaan. Als ze verslaan zijn, zal een korte cutscene spelen. Je wordt uigenodigd om in de bron te gaan. Je vind er een Spirit Of Light. Je moet net zoals in Faron Woods Tears verzamelen. Hiertoe krijg je de Vessel Of Light. Als je alle tears hebt, kan je Kakariko bevrijden van de Twilight.

KAKARIKO VILLAGE & de TEARS
Als je met je rug naar de bron staat, ga je naar het eerste huis op je linker kant. Wandel naar de achterkan en gebruik Midna om erop te springen. Eens je boven op het dak bent, kun je via een gat in het dak, in het huis binnen. Dit is het huis van Renado en Barnes. Eens je binnen bent zal er een cutscene starten.

Zoek dicht bij het vuur op de grond een stok. Raap de stok op, en je zal een stok in je mond hebben nu. Loop naar de vlam en de stok zal branden. Ga nu het trapje op en spring over al de putten en steek al de kaarsen aan. De pijler zal opzij schuiven en een put zal zichtbaar worden. Spring nu in deze put. In deze put zul de je de eerste 3 tears vinden. Wandel verder en spring via Midna naar boven. Als je boven komt, zit je in de GRAVEYARD.

Je komt in de GRAVEYARD uit. Als je op je minimap kijkt, zul je een bewegend wit puntje zien. Gebruik je senses en wandel naar dit bewegende witte puntje. Deze tear zit in de grond. Als je er boven staat kun je diggen en het uit de grond halen. Dood het en je hebt je 4e tear. Wandel daarna terug naar buiten en ben opnieuw in KAKARIKO VILLAGE.

Ga nu rechtdoor tot je een steile helling tegenkomt met een bordje voor "Dead End Ahead". Ga de helling op tot je voor een kloofje staat. Neem een aanloop en spring erover. Ga nu binnen in de opening recht voor je. Als je je senses gebruikt, zul je een bug zien zitten boven de open haard. Voor de open haard ligt een houten stok. Neem deze op en steek deze aan aan de fakkel in deze kamer. Loop nu naar de open haard en steek ze aan. De bug zal nu op de grond vallen. Dit is de 5e tear.

Ga naar de volgende kamer waar je 2 vijanden zult tegenkomen. Eenmaal ze gedood zijn, kun je onder de trap gaan kijken. Je vindt er een kist met een rode rupee. Ga hierna de trap op. Dood de vijand die je tegenkomt. Recht voor je zie je 2 kasten. Als je ertegen springt, vallen ze om. Je krijgt een blauwe rupee. Ga nu de linkse kamer in. Ook hier vind je achter de kasten rupees. Je vindt hier de 6e tear. Ga nu terug naar buiten.

Ga nu naar tet huis bij de steile helling. Ga binnen door het poortje en loop richting de wand van de steile helling. Daar zie je nu een gat in de muur. Ga binnen door dit gaat. Binnen zul je wat moeten klimmen. Gebruik je senses om de 7e tear te vinden. Ga nu terug naar buiten.

Ga nu verder op het pad in KAKARIKO. Op je linker kant zul je bijna aan het einde van het dorp een paar kisten op elkaar zien staan tegen een schuurtje. Dichtbij is er een bord met een bom op. Als je op de schuur staat, zul je in het bijstaande huis een raam zien dat er anders dan anders uitziet. Spring er naar en het zal breken, je bent binnen in het huis. Ga naar boven en spring tegen de kast. De 8e tear zit erachter. Ga nu uit het huis via het raam op de bovenverdieping. Je komt uit op het dak van een gebouw.

Ga nu de brede trap op en ga dan onmiddellijk naar rechts. Volg de aardeweg tot je een huis tegenkomt. Je zult een gat zien in de zijkant van het huis waar je in kunt graven. Eens je binnen bent, zie je in de hoek van de kamer een paar potten staan. In een van de potten zit de 9e tear. Ga nu terug naar de brede trap op het dak van het gebouw.

Ga nu naar de andere kant van de trap. Het eerste huis dat je tegenkomt op je rechter kant heeft opnieuw een ingang in de muur waar je in moet. Zoek de stok in het huis en steek de stok aan met de fakkel. Steek dan de open haard aan met deze stok. Maar het hele gebouw vliegt in brand... Ontsnap zo snel mogelijk door de tunnel waarlangs je binnen kwam. Bekijk nu het stukje cutscene en zie hoe het hele huis afbrandt en instort. Op de plaats waar de tunnel was, kun je graven (gebruik sense) om hartjes te vinden. Je zult nu 3 tears zien. Nu heb je er al 12.

Loop nu verder en aan de zijkant zul je een platform zien dat hoog boven de grond hangt. Loop er op en spring naar rechts. Je zult op een huis belanden met bladeren op het dak. Loop op de bladeren en je valt door het dak in het huis. In het huis binnen moet je de blok zoeken die je kan duwen. Gebruik A om de blok weg te duwen en het insectje komt vrij. Je hebt nu je 13e tear. Sta nu voor de kast en gebruik Midna om te ontsnappen.

Ga nu naar het einde van KAKARIKO VILLAGE en neem de linkse uitgang richting DEATH MOUNTAIN.

DEATH MOUNTAIN, de TEARS & de HOWLING STONE
Je komt in DEATH MOUNTAIN. Wandel langs de linker muur tot je voor een hoge klif staat. Gebruik Midna om naar boven te springen. Wandel dan naar het groene vlammetje aan je rechter kant en gebruik je senses. Je zult een GORON zien waarmee je kan spreken. Hij zal vertellen over zijn job als bewaker. Wandel nu verder tot je opnieuw voor een groot net staat. Langs rechts kan je op het net klimmen. Ga dan verder tot je bij de geisers komt. Ergens in het midden tussen de geisers vind je een ingegraven insect. Gebruik je senses om het te localiseren en graaf het uit. Probeer het te vangen terwijl je oppast voor de geisers. Nu heb je je 14e tear.

Ga het eerste verhoogje op en ga naar links. Je zult er een HOWLING STONE zien. Hier leer je je eerste HIDDEN SKILL. De gouden wolf zegt je om terug te keren als je een zwaard kunt dragen. Dus als je Link bent. Als je op de kaart kijkt, zie je dat de gouden wolf zich in de bron dichtbij ORDON VILLAGE bevindt.

Ga nu verder op het pad. Na het betere klim- en klauterwerk en oppassen voor de geisers, kom je in de volgende area toe, waar een cutscene zal starten. Deze keer komen er 4 Shadow Beings. Er zijn er 3 samen en een 4e zit apart in de hoek van het vechtgebied. Dood eerste de 4e (degene die alleen zit) Shadow Being en daarna de 3 andere tegelijk door je krachtveld te gebruiken (Druk op B).

Ga nu terug naar de ingang van waar je komt. Pas op voor de vallende brokstukken die af en toe komen. Dit is volkomen normaal, maar je moet er toch voor oppassen. Volg nu de westelijke muur tot je op een verhoog voor een soort poort staat. Gebruik je senses en je ziet op deze poort je 15e tear zitten. Midna zal je nu helpen om naar boven te springen. Gebruik je senses om het groene vlammetje te zien. Het is een GORON waar je mee kunt praten. Volg dan dit pad langs de rotswand tot je een smalle richel tegenkomt waar je op kan lopen. Als je op de richel loopt, zal Midna je opnieuw helpen om naar boven te komen.

Nu je hier boven bent zul je met je senses aan de linker kant een GORON zien staan. Druk op A om hem te horen. Hij zal vertellen dat de weg voor hem geblokkeerd is. Uiteraard luister je niet naar hem en ga je verder. Wacht wel op het juiste moment om voorbij de geisers te komen. Eens je voorbij de geisers bent, zul je een grote grot in kunnen gaan. Op het einde van deze grot, zit je vast aan een hoge muur. De goron had dus toch gelijk.

Keer nu terug uit de grot en spring naar beneden. Dood de 4 vijanden die beneden rondlopen. Daarna gebruik je je senses om de 16e tear te vinden. Nu zijn alle tears gevonden. Je zult automatisch naar de Spirit Of Light gewarpt worden.




Reclame