Zelda Twilight Princess [website] | Zelda Skyward Sword [website]
 



Algemeen




Overige


WALKTHROUGH : DEEL 19 : CITY IN THE SKY

OVERZICHT KAMERS
Kamer 01 : De ingangskamer
Kamer 02 : De kamer ten noorden van kamer 1
Kamer 03 : De kamer na kamer 2
Kamer 04 : De kamer ten oosten van kamer 3 (grote brug)
Kamer 05 : De kamer na kamer 4 (over de brug)
Kamer 06 : De kamer ten westen van kamer 3 (grote brug)
Kamer 07 : De kamer na kamer 6 (over de brug, kristal, Compass)
Kamer 08 : De kamer ten westen van kamer 7 (Dungeon Map)
Kamer 09 : De kamer ten zuiden van kamer 7
Kamer 10 : De kamer ten zuiden van kamer 9
Kamer 11 : De kamer ten noorden van kamer 10 (Verdieping 2F)
Kamer 12 : De kamer beneden aan kamer 8 (Double Clawshots)
Kamer 13 : De kamer ten oosten van kamer 8 (Verdieping B2)
Kamer 14 : De kamer ten noorden van kamer 5 (Verdieping 1F)
Kamer 15 : De kamer ten zuiden van kamer 14 (Verdieping 3F)
Kamer 16 : De centrale kamer (Verdieping 3F-4F)
Kamer 17 : De kamer in kamer 16 (Big Key)
Kamer 18 : De kamer ten noorden van kamer 3
Kamer 19 : De kamer na kamer 18
Kamer 20 : De kamer met de baas

KAMER 1
In het midden van de kamer is er water. Op de bodem van dit water vind je verschillende kisten. Doe je Iron Boots aan om deze kisten te openen. In de kisten vind je bommen en rupees.

Hou je Iron Boots klaar voor als de wind opsteekt. Doe ze snel aan voor je wegwaait en de dieperik in vliegt.

Ga nu naar de kamer in het westen. Het is een winkel van OoccoO. Je kan er verschillende dingen kopen zoals bommen, pijlen, potions...

Neen nu het noordelijke pad. Je zult voor een gesloten poort uitkomen. Kijk hoog boven de poort en je zult een kristal in de muur zien. Schiet er een pijl tegen en de poort zal openen. Ga verder en ga door de volgende poort KAMER 2 binnen.

KAMER 2
In deze kamer moet je opletten. De zwarte blokken vallen naar beneden als je er op loopt. En dan ben je dood. Hoe komen we aan de overkant?

Neem een wezentje vast en zweef er mee naar het middelste stuk van de kamer. Als je op het middelste stuk bent, neem je je clawshot en schiet je jezelf naar de klimop. Nu ben je in het midden maar hoger dan daarnet. Op de muur zul je wezentjes zien zitten. Neem eentje met je clawshot. Zweef met het wezentje naar het einde van de kamer.

Klim naar boven en ga de deur in het noorden in. Je komt in KAMER 3.

KAMER 3
In deze kamer zijn er 3 richtingen die we uit kunnen: west, noord en oost.

Ga naar de noordelijke poort en neem een wezentje vast. Spring van het verhoog richting de oostelijke poort en je zult er naartoe zweven. Loop snel op de vallende blokken als moest je op deze landen.

Ga binnen door de oostelijke poort in KAMER 4 binnen.

KAMER 4 & de BRUG
Je komt in de buitenlucht en voor je is er een enorme kloof naar het volgende deel.

Draai je onmiddellijk rechts en kijk achter het hoekje. Je zult voor je een groen klimop zien waar je je met je clawshot naartoe kan schieten. Als je de klimop op klimt en door het gat in de tralies kruipt, kom je in KAMER 3 uit.

Spring van de klimop en zoek in de vloer een gat. Spring er met je spinner in en druk op B B B B B. Je zult zien dat er een brug uitschuift en de grote kloof overspant.

Keer via de klimop en het gat in de tralies terug naar KAMER 3 en ga via KAMER 3 naar het begin van de brug in KAMER 4 (de brug die je net deed verschijnen).

Houd je Iron Boots bij de hand om ze snel aan te doen als een windvlaag opsteekt. Anders vlieg je van de brug. Ga de brug over en ga op het einde in KAMER 5 binnen.

KAMER 5 & de SMALL KEY
Deze kamer is vierkant. Loop in deze vierkante kamer gewoon rechtdoor tot je voor je een kist ziet op een platform. Kijk in het plafond en je ziet een clawshot target. Schiet er naartoe en laat je vallen op het platform. In de kist zit een SMALL KEY.

Schiet jezelf naar de andere clawshot target in het plafond en laat je diep vallen. Daarna schiet je met je clawshot naar het klimop voor je in de lucht. Klim de klimop op en verlaat de kamer.

Keer terug naar KAMER 3 via het gat in de tralies in KAMER 4. Als je in KAMER 4 komt, wordt de brug kapot gemaakt door een grote vogel.

KAMER 3
Ga in westelijke richting. Loop zo snel je kan over de vallende blokken en je komt voor een poort.

Ga de poort in naar KAMER 6.

KAMER 6 & de BRUG
Je komt in de buitenlucht en voor je is er een enorme kloof naar het volgende deel.

Volg het pad echter naar links en dood de vijanden die je op je weg tegenkomt. Op het einde van dit pad zie je in de grond een gat. Spring er met je spinner in en druk op B B B B B. Je zult zien dat er een brug uitschuift en de grote kloof overspant.

Ga nu over deze grote brug. Hou je Iron Boots dicht bij je want af en toe steekt er een wind af die je van de brug blaast. Op het einde van de brug kom je een gesloten poort tegen. Open deze met de sleutel die je net gevonden hebt.

Je komt in KAMER 7.

KAMER 7 & het KRISTAL
In deze kamer zijn er gigantische propellers die wind genereren. Gebruik je Iron Boots als je door de wind wil lopen.

Ga onmiddellijk naar links als je de kamer binnen komt. Volg tot je voor een afgrond komt. Kijk naar het midden van de kamer en je zult een kristal zien. Raak het met je clawshot. Een propeller valt nu uit.

Kijk in de buurt van het kristal ook voor een paal met klimop op. Schiet er jezelf naartoe met je clawshot en klim rond de paal. Je komt op de begane grond.

Neem nu de westelijke uitgang naar KAMER 8.

KAMER 8 & de DUNGEON MAP
Je komt in een kleine, ronde kamer. Je ziet links van je een kist staan. De DUNGEON MAP zit in deze kist.

Rechts in de kamer vind je 2 potten met gele rupees (10 rupees) in.

Verder valt er niks te doen in deze kamer. Ga terug naar KAMER 7.

KAMER 7 & KAMER 9
Via de vallende vloerstenen ga je naar de zuidelijke uitgang van KAMER 7. Dit is KAMER 9.

Ga via het zuiden van KAMER 9 van het oosten naar het westen. Je moet telkens springen wanneer de blazers geen wind blazen. Let op! Je zult een springende tegel moeten doden (met je boomerang) om naar een bepaald platform te springen. Eens je op dit platform bent, draai je je naar het midden van de kamer. Spring op het verlengde uitsteeksel dat je ziet (ook een platform met een springende tegel). Als je het pad aan de muur volgt naar het oosten kun je bij het kistje komen met een gele rupee in.

Van op het 2e platform met de springende tegel ga je verder naar het westen. Dood nu een 3e springende tegel en spring naar dit platform. Van op dit 3e platform spring je naar de grijze blok tegen de muur en spring je snel naar het platform dat je bij de deur brengt.

Deze deur brengt je naar een kamer in het zuiden van KAMER 9. Dit is KAMER 10.

KAMER 10 & ZWEVEN
KAMER 10 is een kleine vierkante kamer. Je moet er vechten met 2 gepantserde vijanden. Als je ze alle 2 verslaat zal een poort open gaan.

Kijk in het zuiden van de kamer naar boven. Je zult er groene klimop zien hangen waar je je naartoe kan schieten met je clawshot. Klim het stukje klimop op en je komt in een klein kamertje. (in de potten vind je 30 rupees).

Kijk hier naar het plafond en je zult een luster zien hangen. Schiet je ernaar met je clawshot en het zal naar beneden zakken. Een propeller begint lucht van beneden naar boven te blazen. Neem een wezentje en spring naar de deur die je in het noorden ziet. Zorg ervoor dat je door de luchtstroom passeert om wat hoogte te winnen.

Je komt bij een deur uit die je naar KAMER 11 brengt.

KAMER 11
Net als je binnen komt, zie je in het plafond een luster hangen, schiet jezelf er naartoe met je clawshot. Een poort zal openen. Neem een wezentje en zweef door de luchtstroom naar het kistje in de geopende opening. In de kist zit een rode rupee.

Als je met het wezentje helemaal naar het einde van de kamer zweeft, vind je een kist met een paarse rupee in.

In het midden van de kamer zie je een muur staan met een gat in.

Neem een wezentje en zweef naar de luchtstroom zodat je wat hoogte wint. Draai je naar links (zodat je door het gat in de muur gaat) en daarna naar rechts. Je komt in het oosten van de kamer uit.

Kijk nu boven je en schiet jezelf naar de luster met je clawshot. Een nieuwe luchtstroom begint.

Neem opnieuw een wezentje vast en zweef door de 2 luchtstromen, over de muur, naar het westen van de kamer.

Neem nu de deur naar het noorden. Je komt in KAMER 8 (waar je de Dungeon Map kreeg).

KAMER 8 & ZWEVEN
Deze kamer is blijkbaar complexer dan gedacht. Ze bestaat uit meerdere verdiepingen met heel veel platformpjes.

Gebruik een wezentje om te zweven naar het platform 1 verdieping lager met de vleesetende bloem op (aan je linker kant). Van op dit platform zweef je naar het platform er recht onder, ook met een vleesetende bloem. Pas op voor de luchtstromen. Als je er in komt, vlieg je buiten en mag je herbeginnen.

Ok, je bent nu op het 2e platform met de vleesetende bloem. Ga op het platform naar rechts en clawshot je naar beneden. Je komt op een platform uit waarvan je naar de deur in het zuiden kan springen.

Hier vind je een deur naar KAMER 12.

KAMER 12 & DOUBLE CLAWSHOTS
KAMER 12 is een kleine ronde kamer. In het midden blaast er een grote propeller. Als je boven de propeller kijkt, zul je een ijzeren luster zien hangen. Schiet je er naartoe met je clawshot. Maar er gebeurt niets?

Om jezelf te verzwaren moet je je Iron Boots aandoen. De luster zakt en de propeller valt uit. Laat je nu vallen tot je in een aparte ruimte komt.

Je moet vechten tegen AERALFOS. Hoe verslaan we deze kleine baas? Je moet wachten tot hij je net zal aanvallen, dan brengt hij zijn schild voor zijn lichaam. Op dat moment schiet je met je clawshot naar hem en hij zal op de grond vallen. Sla er op los. Herhaal dit een paar keer en de baas is verslaan.

Als de baas verslaan is, gaat een poort open. Schiet je met je clawshot naar de plek waar de poort open ging. Je vindt er een kist. In kist zit een CLAWSHOT. Nu het je er 2. Je hebt DOUBLE CLAWSHOTS.

Ga terug naar het eerste deel van de kamer. Schiet jezelf naar een clawshot target in het plafond en blijf er hangen. Schiet je daarna naar het klimop en klim naar boven. Ga naar KAMER 8.

KAMER 8 & DOUBLE CLAWSHOTS
In KAMER 8 schiet je je met je clawshot naar boven via de targets op de muur. Gewoon van target naar target schieten. Bijna boven gekomen zul je een grote luster zien hangen zoals in de vorige kamers. Schiet er met je clawshot naartoe.

Een poort zal open gaan. Als je je laat vallen, ben je dood. Dat doe je dus niet. Laat je rustig naar beneden zakken en schiet dan naar de target die je ziet bij de deur achter de geopende poort. Ga binnen in deze deur naar KAMER 7.

KAMER 7 & het COMPASS
Je komt in de benedenverdieping van KAMER 7 (kamer met het kristal) uit.

Door op Z te drukken zul je targetten op een clawshot target. Stel je Double Clawshots in op B en druk Z, B, Z, B... tot je aan de overkant bent. Aan de overkant vind je een grote kist.

In de kist zit het COMPASS.

Ga daarna door de poort in het oosten en je komt in de buitenlucht in KAMER 6.

KAMER 6 op weg naar KAMER 3
Recht voor je zie je de onderkant van de brug uit KAMER 6. Aan de brug zie je vleesetende planten hangen.

Gebruik je pijl & boog om de vijanden van de brug te schieten. Gebruik daarna je Double Clawshots om je via de roosters naar de overkant te schieten. Op het einde van de brug zie je rechts van je klimop. Schiet jezelf ernaartoe en klim naar boven. Je komt boven aan de brug uit.

Ga via de deur naar KAMER 3.

KAMER 3 & DOUBLE CLAWSHOTS
Ga naar de oostelijke poort via de clawshot target aan de pijler aan het plafond en de target boven de oostelijke poort. Je komt opnieuw in KAMER 4 (met de brug).

KAMER 4 & DOUBLE CLAWSHOTS
Je moet over de brug, maar deze is kapot. Geen probleem!

Kijk naar boven en je ziet zwevende clawshot targets. Gebruik je Double Clawshots om van target naar target te gaan tot je uiteindelijk over de brug bent.

Ga op het einde van de brug KAMER 5 binnen.

KAMER 5 & DOUBLE CLAWSHOTS
Ga naar de plek waar je de eerste keer de Small Key vond in deze kamer. Spring vandaar naar het platform een verdieping lager.

Gebruik nu je Double Clawshots om je naar de overkant van deze plek te brengen. Bij de 3e target laat je je vallen. Je vindt er een klein platformje waar je op kan staan. Draai je daarna naar links en schiet je naar de target die je voor je ziet (door het gat in de muur).

Nu hang je aan de target. Zoek nu naar een andere target, je zult er 2 zien. Schiet jezelf eerst naar de laagste. Van op deze target kun je jezelf naar een rooster schieten in de muur dichtbij 2 vleesetende planten. Je zult dichtbij een kistje vinden met pijlen in.

Van op de hoogste target (de hoogste van de 2 targets van daarnet) kun je jezelf naar een groot rooster in de muur schieten dichtbij een gat in de muur. Je staat opnieuw op vaste grond. Wandel nu door dit gat in de muur. Er zullen potion rupsen uit het plafond vallen, als je potions nodig hebt, dit is het moment.

Spring nu de andere richting uit naar het platform lager. Aan het plafond zie je nu 2 vleesetende planten hangen. Dood deze alle 2 met pijl & boog. Vervolgens schiet je je naar de clawshot target. Als je aan de target hangt, zul je in de muur een kristal zien. Schiet ernaar met je clawshot en een poort gaat open. Schiet jezelf vervolgens door de geopende poort naar de target.

Nu schiet je jezelf via clawshot targets en roosters helemaal naar boven. Hierboven vind je in de kist in het noord-westen 10 Bomblings.

Ga daarna de noordelijke poort in naar KAMER 14.

KAMER 14 & het STUKJE HART
KAMER 14 is een kleine ronde, hoge kamer. In het midden staat een grote vleesetende plant. Dood eerst de kop met je zwaard en smijt daarna een bom in het gapende gat in de plant. De plant is gedood.

Daarna schiet je jezelf naar de clawshot target die je ziet. Als je er aan hangt, moet je snel naar de klimop rechts van je schieten. Doe dit snel want de clawshot target zakt samen met jezelf naar beneden weg. Eens je aan de klimop hangt, klim je de pijler op en spring je in wijzerzin. Je kunt nu een kist openen. Er zit een gele rupee in.

Ga in tegenwijzerzin en klim het verhoogje op. Daarna ga je over de smalle richel tot je bij het kistje uitkomt. Er zitten pijlen in. Ga verder over de smalle richel en ga verder in zuidelijke richting. Je kunt over een smalle richel langs de muur gaan om uiteindelijk bij een kistje uit te komen in het zuiden (Kijk op de minimap). In deze kist zit er een STUKJE HART.

Ga nu terug over het kloofje via de richel en kijk naar boven. Je zult 2 clawshot targets zien op pijlers. Wees snel, want het zijn opnieuw targets die naar beneden schuiven. Ga van target 1 naar target 2 en onmiddellijk naar de klimop dichtbij. Schiet je van hier naar de target hoog in het midden van de kamer en laat je vallen.

Je komt nu op een cirkelvormig platform uit waar je een gepantserde vijand tegenkomt. Ga de zuidelijke poort in naar KAMER 15.

KAMER 15 & de POE
In deze buitenkamer zie je in de lucht clawshot targets rondvliegen. Schiet je met je clawshot naar de eerste vliegende target en je zult over een muur zweven. Als je over de muur bent, zul je een nieuwe target zien rondvliegen. Schiet je er naartoe en je vliegt opnieuw over een muur.

Daarna schiet je je naar een 3e target en snel daarna naar een 4e die je ziet rondvliegen bij een boom (in het zuiden). Bij deze boom laat je je vallen en je vindt een kist met een paarse rupee in. Dicht bij deze boom vind je ook een POE. Zoals altijd dood je deze in je wolfgedaante. Word daarna opnieuw human en ga via de vliegende targets terug naar de 3e target.

Als je aan deze 3e target hangt, laat je je meevoeren in noordelijke richting. Je zult door een gat in de muur gaan, maar enkel als je op de juiste hoogte zit, laat je dus zakken tot je door het gat kunt passeren. Als je door het gat in de muur gegaan bent, schiet je je naar de volgende target. Je zult opnieuw door een gat in de muur gaan. Daarna laat je je meevoeren tot je op een verhoog uitkomt waar er een deur te vinden is.

Ga de deur in en je komt in de buitenlucht in KAMER 4.

KAMER 4 hoog in de LUCHT
Diep onder je kun je de grote brug van KAMER 4 zien. Deze hebben we echter even niet nodig.

Gebruik je clawshot om van zwevende target naar zwevende target te gaan. Als je bij de voorlaatste bent, ga je niet vooruit, maar neem je de zuidelijke target. Als je nu telkens de volgende target neemt, zul je in KAMER 15 uitkomen via een zuidelijke poort.

KAMER 15 & het STUKJE HART
Je komt KAMER 15 binnen via KAMER 4 en dit via de zuidelijke poort. Je zult voor je een kist zien staan. In deze kist zit een STUKJE HART.

Ga daarna terug naar KAMER 4

KAMER 4
Ga via de zwevende targets naar het westen. Laat je van de laatste target vallen en ga de deur binnen naar KAMER 16.

KAMER 16 & de POE
In KAMER 16 zoek je de klimop op de muur en je klimt naar boven. Eens je boven bent, neem je je wolfgedaante aan en klim je over het touw dat je voor je ziet. Word daarna opnieuw human en ga naar links. Als je klimop tegenkomt, klim je er voorbij. Daarna word je opnieuw wolf en klim je over de 2 touwen die je tegenkomt. Je zult op een platform aankomen met een kist. In de kist zit een paarse rupee. Je vind er ook nog een POE. Ga nu terug naar het eerste touw. Neem onmiddellijk het parallelle touw. Ga van pijler naar pijler via de touwen. Af en toe zul je moeten veranderen in je mensengedaante om de vogels met pijl & boog te doden. Na over een 5-tal touwen gekropen te hebben, kom je bij een poort uit die je naar de binnenkant van deze kamer brengt.

Dit is KAMER 17.

KAMER 17 & de BIG KEY
Ga naar het oosten van de kamer en je zult er een kist vinden. In deze kist zit de BIG KEY.

Kijk boven deze kist. Je zult er een luster zien hangen. Schiet je er naartoe met je clawshot en doe je Iron Boots aan. De propeller zal uitvallen en er is geen luchtstroom meer in deze kamer.

Zoek een gat in de vloer en spring er in. Je zult bij de propeller uitkomen.

Nu de propeller stil staat, kun je tussen de wieken door hangen. Spring er niet tussen !

Kijk in KAMER 17 naar boven en schiet met je clawshot naar het rooster boven je. Laat je rustig naar beneden zakken tussen de wieken tot je in KAMER 3 hangt.

Kijk naar het noorden van KAMER 3 in het plafond. Je zult er een luster zien hangen. Schiet er naartoe en doe je Iron Boots aan. De luster zakt naar beneden en de grote propeller begint te blazen.

KAMER 3
Laat je nu vallen van je clawshot zodat je op de begane grond in KAMER 3 komt.

Ga via de noordelijke poort naar KAMER 18.

KAMER 18
Je komt in een grote buitenkamer. In de lucht zie je schroeven draaien. Aan 1 kant van de schroeven hangt een rooster waar je met je clawshot naartoe kan schieten. Schiet zo van schroef naar schroef (er zijn 4 schroeven) tot je aan de overkant bent.

Je komt bij een deur uit die je naar KAMER 19 brengt.

KAMER 19
In deze kamer moet je eerst 2 vijanden verslaan. Versla ze op dezelfde wijze als je de kleine baas moest verslaan om je Double Clawshots te krijgen.

Daarna schiet je jezelf met je clawshot naar het rooster boven de deur. Vandaar schiet je je naar het rooster dat aan de propeller hangt recht voor je. Van op dit rooster kun je boven de ingangsdeur een kristal zien. Schiet er naar met je clawshot en een er ontstaat een windstroom waardoor vanalles begint te draaien.

Schiet jezelf van op het draaiende molentje naar het draaiende molentje in een uitsparing in de muur. Daarna schiet je jezelf via 2 schroeven helemaal naar boven in de kamer. Je hangt nu aan een molentje dat niet ronddraait. Schiet naar het kristal dat je kunt zien, en de schroef begint te draaien. Wacht tot je een halve ronde gedraaid en schiet naar de target boven de poort.

Ga binnen in de poort naar KAMER 20.

KAMER 20
Je komt in een buitenkamer. Onmiddellijk rechts van je zie je een rooster op een pijler waar je naartoe moet schieten met je clawshot. Schiet daarna naar de klimop aan de andere kant en klim naar boven. Je komt op een platform waar je tegen de baas moet vechten.

De baas is ARGOROK. Hoe moeten we deze verslaan?

ARGOROK
De baas is een grote vogel. Als hij voorbij gevlogen komt, doe je je Iron Boots aan, anders vlieg je van het platform. Schiet jezelf met je clawshot naar zijn staart als de vogel voor je hangt. Je hangt aan zijn staart. Doe je Iron Boots aan en de vogel valt op de grond. Doe dit nu een 2e maal, maar klim eerst naar boven op de palen via je clawshot. Schiet je van op de paal naar de vogel en doe opnieuw je botten aan. Na de 2e maal is het pantser van de vogel weg. Het oog op zijn rug is nu vrij gekomen.

Er verschijnen nu vliegende clawshot targets hoog boven de palen. Klim op palen via je clawshot; schiet van paal naar paal helemaal naar boven. Tot je boven op de paal staat. Schiet je dan via de targets in de lucht rond tot je aan zijn achter kant bent. Let goed op voor het vuur dat hij spuugt! Schiet snel van target naar target. Als je aan zijn achter kant bent, schiet je jezelf naar zijn oog op zijn rug en sla je er op. Herhaal dit 3 maal en de baas is verslagen.

Er verschijnt een hartje en een stuk van de Mirror Of Twilight.

Er start een cutscene. Je hebt alle stukken van de MIRROR OF TWILIGHT verzameld. Je moet naar de MIRROR CHAMBER in GERUDO DESERT.

Verder wordt er nog over Zant verteld.

Neem de Heart Container en Midna warpt je naar buiten.




Reclame